Pracovní pondělí 1.týden
Po vzoru některých zahraničních bloggerek (většinou jsou to maminky dětí s domácí výukou), které občas dají nahlédnout, co jejich děti ten který den dělaly, jsem se rozhodla, že zkusím jeden den v týdnu ukázat, co děláme s Beatkou v rámci našeho "učení". Byla bych i ráda, kdyby se někdo přidal .
Takže tento týden to vypadalo takhle:
Plech na muffiny a plastová zvířátka
Úkolem je dát do každého dolíku jeden předmět (dnes to byly zvířátka, jindy kaštany, těstoviny, vršky od PETek). Poté co pochopila princip, tohle dělá docela ráda, po naplnění předměty zase uklidí zpět do misky. Dneska jsem ji pojmenovávala jednotlivá zvířátka.
Krabice a balonky ve více velikostech
Tohle byl hit dne. V misce měla balonky ve třech velikostech, měla je dávat do odpovídajících otvorů. Pojmenovávala jsem malý, velký, střední. B. si potom krabici otevřela, balonky vyndala a začala znova (asi třikrát a sama si krabici vzala i několikrát během dne).
Vhazování tvarů
K tomu není co dodat.
Vhazování těstovin do láhve
Po nafocení jsem z lahve sundala barevný obal, aby B. těstoviny v lahvi viděla. Těstovin jsem nasypala do misky hodně, B. to brzo přestalo bavit. Celkově tuhle aktivitu moc ráda nemá, je pro ni dost náročná na koordinaci oko-ruka.
Šroubek a matička
Tak s touhle aktivitou jsem vyloženě ujela . Poté, co jsem B. předvedla, co je cílem, odběhla a přinesla dětskou vrtačku
. Takže jsem úkol pružně nahradila tak, že jsem ji na hromádku dala šroubky a matičky a měla to roztřídit do dvou misek. A to už jí teda šlo.
Vkládačka - zvířátka
B. ještě stále nezvládne natočit dílek tak, aby zapadl. Ale zvířátko na správné místo přiřadí. Tuhle vkládačku jsem ji ulehčila tím, že jsem do výřezů přilepila kopii obrázku zvířete, které tam patří.
Společenská hra
Ráno hrát moc nechtěla, ale odpoledne už si dala říct. Princip : podle barvy na kostce každý posunuje své zvířátko na odpovídající barevnou stopu. B. vždy pojmenuju barvu, která padla na kostce a nechám ji ukázat stopu stejné barvy. Většinou ukáže někde v ploše (ale barvu trefí), tak ji ukážu, na které políčko posunout zvířátko.
Kelímky a navlíkání kroužků
Magnety se zvířátky
Byly před nedávnem v jogurtech Kostíci. Předlohu jsem rozstříhala na skupiny po čtyřech obrázcích a umístila na pečící plech. Tohle B. bavilo a šlo ji to moc pěkně. Opět jsem pojmenovávala zvířátka.
Trojdílné obrázky
Stažené jsou tady odsud: http://prosisu.blogspot.com/2010/03/skladacky.html
Já jsem prostřední část nalepila a B. měla přikládat boční části. Pro nás dnes totální fiasko . Prakticky se odmítla na to dívat. Tak jsem to poskládala já a aspoń jsme ukázaly, co je který dopravní prostředek.
Hrubá motorika
Dneska žádné "spešl" cvičení, ale byly jsme dopoledne s kamarádem Kryštofem na docela dlouhé procházce a musela jsem ji nést až v závěru, kdy už byla docela unavená. (Ale ušla skoro kilometr, což ještě před zimou bylo nemyslitelné.)
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj Marki, zavidim vsem maminkam, ktere honi jen mentalni uroven. Delate tolik zajimavych veci s detmi, ktere ja absolutne nestiham a pritom by to Oliver potreboval taky. Jen den ma 24 hodin a problemu mame az nad hlavu. Skoda, ale libi se mi, jak s Beatkou pracujes. Americke stranky jsou i pro mne vecnou inspiraci. :-)
Musím koupit plech na mufiny!
(Jana C, 17. 3. 2010 21:51)No to je výborný s těmi čísly na dně. To hned jak něco doma vyštrachám, vyzkoušíme. To by nám mohlo jít.:-(
...
(Markéta, 16. 3. 2010 19:51)No zrovna ten plech na muffiny je oblíbený na zahraničních webech a mnou okoukaný :-) Stejně jde využít třeba obal na vajíčka nebo tvořítka na led. (Jako Montessori aktivitu můžeš na dno dát papírky s čísly 1-počet dolíků a dítě má dát příslušný počet předmětů - korálků, fazolí, těstovin...)
Paráda:-)
(Monika, 16. 3. 2010 13:35)Markéto, stihnete toho s Beatkou opravdu hodně. Líbí se mi jak umíš využít běžné věci k učení. Třeba plech na muffiny, to je geniální:-)
Zavidim
(Iveta s Oliverem, 22. 4. 2010 13:50)