Sensory tub
Omlouvám se za nadpis, ale nejsem schopná pro tohle vymyslet český překlad.
O co jde ? Děti se toho o světě učí spoustu skrze hmat - jsou věci drsné/hladké, studené/teplé, tekuté/pevné, na dotyk příjemné/nepříjemné... Děti, které se vyvíjí "jinak" mají často narušenou tuhle schopnost poznávání a pro ně (ale nejen pro ně) je určena tahle aktivita.
Do nádoby dejte základní materiál, může to být v podstatě cokoli : voda, písek, kaštany, kamínky, led, suchá rýže, fazole, těstoviny, vršky od Pet lahví...
Přidejte materiál na "objevování": drobná plastová zvířátka, drobné hračky, magnetická písmenka, kolíčky, větší korále, knoflíky...
Můžete přidat lžíce, naběračky...
Dítě se v nádobě prohrabuje, snaží se vytáhnout "poklady" a přitom dochází k důležité stimulaci nervových zakončení.
POZOR u dětí, které dávají věci do úst a jiných tělních otvorů .
(Dají se i koupit nebo vyrobit stolečky se zabudovanými oddíly např. na písek/vodu, mi se podařilo jeden koupit v létě ve slevě i se dvěma stolička ma za 400 Kč.)
A ilustrační foto jedné naší "sensory tub":
A tadu už jsou všichni dinosauři venku.
Komentáře
Přehled komentářů
Lucko,
my jsme začínaly tak, že jsem nádobu držela (velmi pevně :-o) a i tak toho spousta kočila všude kolem, naštěstí těstoviny se třeba uklízí dobře. Ted používáme takový stolek, co má v sobě jednu nádobu na písek a jednu na vodu (2 v 1) - podařilo se mi ho v létě koupit s velkou slevou. A i tak Beatku pořád hlídám, naštěstí ona reaguje dobře na větu "nedávej to do pusy."
No právě!
(Tuška, 13. 1. 2010 17:39)
Co s dětma, který všechno okusujou? Já si to u nás představuju tak, že Nina nejprve nádobu vyklopí, takže se materiál rozsype všude po zemi. Tudíž na hledání ani nedojde. A pak to všechno okouše :o)
No ale stejně to možná zkusím, třeba překvapí.
...
(Markéta, 14. 1. 2010 22:52)